torsdag 19. februar 2015

Dag 7: Hjemmebesøk

Dag 7

I dag var jeg med Åsvald og Toril på hjemmebesøk til fadderungen dems, Senabo. Broren til Åsvald var også med. Hele familien hennes var der. Det er moren, to eldre søstre og to eldre brødre tror jeg, faren dems er død. De var veldig koselige og glade alle sammen. Og alle i nabolaget kom og satt utenfor for de er så nygjerrige!
Naboungene
Jeg hadde med meg noen bananer og et par joggesko som jeg ga til den ene søstra på tjue år. De passet heldigvis! De fikk også andre gaver av de som er faddererene til Senabo.
Mange andre i familien kom bort også, så vi fikk hilst på dem også.
Senabo og søstera hennes Amie på tjue år
Amie som fikk joggesko fra meg
Senabo med øredobbler og halskjede som hun fikk

Plutselig kom Amie og den andre søstra med en afrikansk drakt, den skulle jeg få. Så de tok den på meg, den var litt trang ved armene, men ellers passet den. Så da har jeg noe å ha på på 17 mai i år da! Hahah.
Huset dems var koselig, men veldig anderledes fra norske hus. De hadde kun fem plastikstoler inne i et rom og en hylle hvor de hadde litt forskjellig. Og på et annet rom hadde de bare en seng som hadde blitt sent fra Toril og Åsvald. Det setter inntrykk. Alle der var så takknemlige for det de fikk, de fikk også mye ris, olje, løk og poteter. De setter veldig stor pris på alt de får, det er så hyggelig å se.

Jeg er ganske sliten etter en lang dag på besøk, så resten av dagen skal jeg slappe av. Antagelig spise litt, men vet ikke når og hvor ennå.

Hvis det er noe dere lurer på, plis spør. Jeg svarer gjerne på spørsmål!!

Frida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar