tirsdag 24. februar 2015

Dag 12: Skolebesøk

Dag 12

Idag ble jeg hentet av Anbjørg for å dra på skolen i New Jeshwang, den jeg var på dag 5. Der satt jeg inne i klasserommet til alle tre 5 klassene, eller 5 grade som de kaller det. Den ene klassen hadde sience(husker ikke hva det er på norsk, haha), en annen hadde engelsk og den tredje hadde matte.
Jeg synes timene der var veldig bra, og alle elevene fulgte med og kunne mye. Lærerne var også flinke til å lære bort og å få med elevene! Var også noen elever, ikke bare i 5 klassen men ellers og, som husket navnet mitt og som smilte og vinket da de så meg. Og det var jo hyggelig :)
Disse hadde sience
Disse hadde engelsk
Og disse hadde matte
Timene her er ganske like som hjemme egentlig. De lærer jo mye av det samme, men det er sånn at når lærerne lærer bort noe og gjentar det så blir alle i klassen med på å si det. Det er en måte å få alle til å lære det bedre tror jeg, smart var det hvertfall. Og matte er litt forskjellig fra hvordan vi gjør det, men jeg skjønte faktisk metoden de brukte på divisjon ganske bra, tror hvertfall jeg skjønte det da, haha.
I sience timen hadde de om kosthold og i engelsk hadde de om første, andre og tredje-person.

Etter jeg hadde vært inne i klassene sjekket vi opp noe som jeg skal gjøre der i morgen, og det funka så det blir bra.

Da vi kom på hotellet igjen, spiste jeg og Anbjørg litt lunsj. Og i hele dag har jeg hatt så vondt i øynene mine, fordi alt støvet og sanda da vi kjørte jeepen i går tror jeg. Så øynene har vært helt såre, og jeg fikk lett tårer i øynene og det gjorde bare vondt. Så jeg gikk på hotellrommet og tok et glass med flaskevann og blunka oppi det og etter det sov jeg i 2/3 timer. Nå er det mye bedre, men fortsatt litt vondt. Så etter det ordna jeg meg og gikk for å spise med de andre på Eddie´s.

I morgen skal vi på den skolen igjen, der skal jeg overlevere sjekken og snakke litt. Gruer meg litt, men jeg tror det går fint. 

Frida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar