søndag 6. mars 2016

Dag 14


Hei, folkens! J

I dag har vi virkelig funnet afrikaneren i oss!

Dagen som har vært, har gått til soling på solsenga og bading på stranden. Det var egentlig meningen at jeg skulle være med til Butterfly Friends` skole i New Jeshwang, men på grunn av en misforståelse rundt tiden, ble jeg værende igjen på hotellet – men absolutt helt greit med en fri dag! J Vannet var så deilig i dag, og med det varme været som har vært i dag (38 grader og full sol for å være nøyaktig), sier man ikke nei takk til en dukkert. Jeg og fadder Ingfrid svømmer gjennom og flyter med bølgene.

Ved lunsjtider går jeg Eddie`s, som ligger kun en kjapp gåtur fra hotellet. Her spiser jeg sparereabs med BBQ-saus, og den er minst like god som sist J

Rundt klokken 17:30 blir vi kjørt til Anbjørgs hjem, hvor det skal være afrikansk aften. Det er bestilt pizza og is. Musikk er også ordnet, de beste trommespillene i hele Gambia er klare for å heve stevningen fra 100 til 1000 . Her treffer vi de samme folkene som vi spiste med dagen før (Zidi, Mohammed, mrs. Robberts, osv….). Etter vi har sett huset til mrs. AN (Anbjørg), samt spist pizza, begynner musikken for fullt. Folk samles rundt for å danse. Her danses alle slags danser, fra afrikansk til sirkeldans. Her finnes bare ET kriterie: Det skal skape liv! Både jeg, Nora og mange av fadderne danser skoene av seg, og vi er alle skjønt enig om at dette har vært en super kveld!

Mon tro når vi lander nede på jorden igjen? J

Nå står pakking av koffert for tur, og jeg begynner nå å innse at i morgen er siste dag her i Gambia, fantastiske Gambia! Jeg begynte allerede i går og tenke på hvordan jeg skal ta farvel med disse fantastiske menneskene jeg har møtt….:)

God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar