lørdag 18. februar 2012

Dag 6 16.02.12

I dag dro vi klokken ti til skolen i Ebo Town, der var det utdeling av ris og olje. Skolen i Ebo Town den første skolen til Butterfly Friends. Jeg var en tur med hjem til en familie sammen med noen som hadde fadderbarn der, den familien hadde egentlig et helt greit hjem, det var ikke veldig stort og det bodde rundt 17 stykker der, men andre steder var det faktisk verre.

Etter det dro vi til den nye skolen, jeg fikk en liten omvisning rundt i grønnsakshagen, der lærte de barna om hvordan de skal dyrke grønnsaker så de en gang kan gjøre det selv eller lære det bort til familien også fikk jeg vite hvordan de gjorde det med timeplan og tester osv.


Så dro vi tilbake til hotellet og spiste lunsj, det var biff sandwich og var selvsagt veldig godt. Etter det tok jeg og badet så vidt i havet, ganske grei temperatur og ikke for store bølger. Så gikk jeg en liten tur på stranda.

Til slutt spiste vi på en dansk restaurant, men det tok altfor lang tid før maten kom, vi ventet vel nesten i en og en halv time så da går jo kvelden…

I morra er det lang tur, da skal vi ta ferja til andre sida også skal vi besøke slaveøya.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar