torsdag 23. februar 2017

Dag 6 - Fridag

Dag 6 - Fridag og fotballtrening

Dagen starta ganske rolig i halv ti-tida med en god frokost. Jeg hadde et par timer til å sole meg og bade i havet, før Anbjørg kom å henta meg og Maria klokka 15:30, for vi skulle på fotballtrening!
Da vi var på stranda for noen dager siden snakka jeg en del med Famara, en av lærerene her, rett før vi dro. Han så at jeg stod lenge å stirra på de som spilte volleyball, og skjønte at jeg hadde lyst til å spille selv. han sa han gjerne ville ta meg med tilbake en dag så jeg kunne spille med et lag. Men etter en liten samtale om både volleyball og etterhvert fotball, så endte det med at vi avtalte at jeg (og Maria) skulle få bli med på en fotballtrening med et lokalt jentelag.
på vei til "fotballbanen" plukka vi opp Ebrima, det 20 år gamle fadderbarnet til Anbjørg, og Famara.
Banen var noe helt annet enn de vi har i Norge. Det var en stor sandbane med noen humper og dumper her og der, og måla dems var to trær med en tråd mellom. men banen var faktisk helt grei å spille på! laget vi fikk trene med var et lokalt jente/damelag. De var 20 stk + trenere,  og de fleste var mellom 20 og 24 år. Jeg ble positivt overraska over hvor teknisk gode de var, og hvor bra treninga var!


banen

Anbjørg hadde drakter som vi ga til alle sammen

Det var en veldig bra økt på ca 1,5 timer. Vi varma først opp ( som om vi ikke var varme nok fra før av) med litt jogging frem og tilbake, også et par passningsøvelser. etter en stund med oppvarming, ble vi delt inn i to lag for da skulle vi spille kamp. Til tross for få mål fra min side på laget hjemme i Norge, så scora jeg lagets første og eneste mål under kampen her i Gambia, så nå håper jeg trenern min er fornøyd:) etter en kamp på 40 minutter var treninga ferdig, og vi dro tilbake til hotellet.

 etter treninga ga jeg og maria skoa våre (som vi hadde fått av Anbjørg) til to av jentene på laget, så vi gikk i sokkelesten en del av veien tilbake

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar