mandag 17. februar 2014

14-15.2.14

DAG 2
Jeg stod opp klokken 07:00 og gikk ned å skulle spise frokost. Til frokost kunne man få Cornflakes, syltetøy, omelett og som regel helt vanlig mat. Etter vi hadde spist frokost gikk jeg og noen andre opp til et supermarked som ligger ca. 5 minutter fra hotellet. Der var det også frisør, klesbutikker og kafè. Etter vi hadde sittet der i noen timer gikk jeg, Guro, Vegard, Sveinung og Anne-Stine (noen som også er med i Butterfly Friends) ned til stranden. Der lånte/leide vi solsenger og håndkle. Stranden var stor og fin men det var ganske store bølger! Vi var der ikke så lenge på grunn av vinden, så det ble for kaldt. På standen var det mange som ville selge ting og tang der, og det gikk ikke et sekund uten mas. Det var mange gutter der spesielt som ville ha oppmerksomhet. Som ble veldig plagsomt! Etter vi hadde vært p å stranda gikk vi opp til hotellet og ordnet oss klare til at vi skulle spise på et hotell som heter Smiling Coast. Vi møtte opp i lobbyen klokken 18:00. Og da fortalte Anbjørg om når og hvordan hun startet Butterfly Friends. Da klokken ble ca. 19:00 reiste vi til Smiling Coast og der spiste vi PiriPiri, kylling og hamburger. Servicen der var bra, og maten var god! Når vi var ferdige der skulle vi egentlig på et Beach Party. Men det ble ikke noe av på pga. vind. Så vi kjørte heller hjem til hotellet og la oss.

DAG 1
Vi kom til Gambia ca. klokken 18:30. Da vi kom ut av flyplassen stod det en grønn drosje og ventet på oss. Pa (sjåføren) kjørte oss rett bort til hotellet som heter Djeliba. Da vi kom på hotellet fikk vi nøklene til rommene og pakket ut tingene, før det var tid for mat. Vi spiste Chicken and Chips, og etter det var det en liten feiring av en som heter Nils, han hadde bursdag den dagen. Det kom kake og det var Afrikanske musikere som spilte Happy Birthday for han. Og etter vi var ferdig med feiringen gikk vi opp og la oss.