torsdag 17. januar 2013

Dag 3 17.01.2013

I dag besøkte vi en skole i Brikama som heter ABC Nursery school nummer 4. 
Vi ble henta av bussen klokka 10 om morgenen i dag tidlig. Bussturen varte ca i tre kvartet så det var en ganske lang busstur. Da vi kjørte med buss så jeg mye av den gambiske naturen. Det er veldig flatt her, vi er her på tørketiden så det er ganske tørt nå for tiden. Det regner mye i Gambia ved sommer tider i Norge. 

Da vi kom til skolen ble vi tatt godt imot. Det var snille og hyggelige unger som går på denne skolen. Da vi kom inn i klasserommene sang de sanger for oss som de hadde lært på engelsk. Dette er den minste skolen, det var bare tre klasserom. Jeg ga bort en gave jeg hadde kjøpt i Norge som var en fotball, det ble de veldig glade for. 
De yngste elevene var bare fire år og de kunne synge og snakke ganske bra på engelsk, de hadde også lært seg geometri, så de var veldig flinke og aktive til å svare.
Rett før vi dro fra skolen fikk vi servert ris og fisk som smakte veldig godt. Etter det hilste vi farvel med skolen for denne gang med. 
Før vi kom til hotellet stoppet vi på en restaurant, der spiste jeg pannekaker. Det ble "dobbel lunsj", først spiste vi på skolen og etter det spiste vi på restaurant.  

Nå er det ca 28 varmegrader her, så jeg tenkte å bade i Atlanterhavet nå...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar