tirsdag 28. februar 2017

Dag 10 - skolebesøk i Brikama

Dag 10 - skolebesøk, Nursery og Lower Basic School i Brikama

Idag ble vi henta klokka 10:00 og kjørt til Brikama som ligger 45 minutter unna. Der besøkte vi Nursery school ( førskole, begynner når de er 3-4 år ) og Lower Basic school ( barneskole ).
Vi ble tatt imot med blide skolebarn på rekke og rad, og noen jenter som dansa etter trommer og afrikansk sang. Etter en herlig velkomst gikk alle barna og lærerene til klasseromma sine, og jeg og resten var en liten tur innom alle klassene ( tilsammen 9 klasser og 264 elever). Alle sang et par velkomst sanger til oss på engelsk. Vi fikk et godt innblikk i hvordan læringa her foregår, og jeg må si jeg er imponert! Helt fra Nursery 1 må de snakke engelsk hele tida når de er på skolen, og all undervisning er på engelsk. Måten de lærte matte på var interessant og virka veldig bra. Alle lærerene var utrolig engasjerte og roste elevene hver gang de svarte på noe. Det tror jeg er grunnen til at alle (absolutt alle) rakk opp hånda på alle spørsmål, og også grunnen til at Butterfly friends ABC skoler er blant de aller beste i Gambia. De ligger ihvertfall ikke bak oss når det gjelder skole!

vakta uttafor skolen, med norsk politiuniform

velkomsten

matte

Nursery 3 og 1

nytt bibliotek

alle barna i Nursery 3 lyste (enda mer) opp da jeg ga dem en fotball


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar