onsdag 2. mars 2016

Dag 8

Hei, folkens!

Gud, så godt jeg har sovet i natt etter en fin, men slitsom tur i går. I dag sov jeg helt til klokken 09:00, spiste før det bar av sted til Ebo Town (den første skolen vi besøkte).








 
 

Når vi ankommer skolen blir vi «sjokkerende nok» møtt av en skokk med unger som hver og en skal hilse på deg. Som i Bakalar dagen før, foregikk det i dag utdeling av ris og olje på skolen. Hver elev får en sekk med ris og en kanne med frityrolje, hver.  Når jeg tar meg en tur oppi andre etasje, lar ikke reaksjonene vente på seg, ungene spretter opp fra stolene sine, og stiller seg midt i inngangen til klasserommet for å hilse.  Barna stiller mer enn gjerne opp til et bilde – eller mange flere!

 
 

Når fotograferingen er gjort unna, og jeg har hilst på så mange at jeg har kommet ut av tellinga, går jeg inn i klasserommet, og overrekker en fotball fra Puma til læreren. Det er utrolig hva en fotball kan gjøre, barna smiler fra øre til øre og hopper vilt omkring seg av glede! J

Noen av fadderne som er med til skolen, velger å benytte anledningen til å besøke fadderbarnets familie, gaver og penger blir også gitt til barnas foreldre.

 
 

Etter ca. to timer kjører Omar oss tilbake til hotellet. Resten av dagen er fri. Jeg og fadder Kari, går sammen ned til stranda, for å ta oss et forfriskende bad. Havet er nydelig, og bølgene som skylder innover mot land, er god å kjøle seg ned i. Soling hører også med. Fadder Ann Marie, kunne fortelle at det var blitt målt 37 grader der vi bor!

 

Senere på kvelden klokken 19:00, møter jeg fadder Gro, Svanhild og Øyvind og Liv med barnebarnet Nora på 12 år. Vi tar en taxi til en indisk restaurant for å spise, den samme jeg spiste på sammen med Sander og familien. Samme som sist gang, maten var helt nydelig og jeg totaly fell in love with mango lashy!!!

 

Nå venter senga på meg, og en ny spennende dag i morgen. God natt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar