søndag 28. februar 2016

Dag 6


Hei, folkens, afrikaneren kaller! J

I dag solte solen over smilets kyst. Ved 3-tiden i dag ble det målt hele 40 grader her i Gambia! Siden dette var en fridag, kunne jeg sove så mye jeg ville.  Jeg våknet opp ved 8-tiden, tok en dusj og spiste frokost sammen med fadderne Lisbeth, Ingfrid og niesen, Line.

Etter frokost venter solsenga. Jeg smører meg godt inn med solkrem, så jeg ikke skal bli solbrent. Mens jeg ligger der og slapper av og nyter solen, får jeg besøk av en afrikansk kvinne. Hun blir med inn på rommet og der blir hun, de neste 6 timene. Kvelden før hadde vi avtalt at hun skulle hjelpe meg med å virkelighets gjøre en stor drøm....lage rastafletter! Hun hadde kjøpt inn extensions, og siden jeg hadde så kort hår, måtte hun i tillegg til å knyte og tvinne, også lime de fast i håret mitt.... Det hele var en vond, men morsom fornøyelse på 6 timer......MEN JEG ER NÅ VELDIG FORNØYD MED RESULTATET! :)    
















 

Jeg har avtalt med fadder gro å være med ut å spise på en restaurant, nede på Ke Point. Når klokken er 6 å jeg endelig kan befri meg fra stolen, kjapper jeg meg med å finne klær og andre nødvendig ting før jeg møter fadder Kari og Lisbeth i resepsjonen. Vi kjører sammen i en gul taxi til restauranten, heldigvis er ikke denne taxien så ilde, kun framme i bilen ved dasbordet er ting ødelagt…


 

Når vi ankommer restauranten, møter vi Gro med noen av de andre fadderne. Sander og familien er også med. Mens vi spiser, rigges det opp til live-musikk på scenen. Flere av restaurantens gjester kommer frem for å danse, mens vi derimot, finner ut at vi er for god til å danse. Vi ville ha tatt over hele showet, liksom :P




 
 

Etter middagen går vi på jakt etter en taxi tilbake til hotellet. Mens vi speider rundt etter en grønn taxi, blir  isbeth  sjekket opp og vi blir invitert med på reagparty :P

Nå er det tid for å hvile. I morgen blir en dag med mye program, og jeg må være på plass halv åtte.

God natt!

1 kommentar: