tirsdag 23. februar 2016

Dag 3

Hei der høyt oppe i nord! :)
 

I dag var igjen en fridag. Jeg stod opp til samme tid som vanlig, kledde på meg og forsvant ut av rommet, i retning restauranten. Jeg hadde avtalt med Anbjørg  dagen før, for å gjøre et forsøk i å finne Internett .

Klokken 10:30 stod jeg pakket og klar i resepsjonen. Der møter jeg de to fadderne, Lisbeth og Kari, som skulle få besøk av hvert sitt fadderbarn. Har dessverre ingen bilder av dem, men jeg kan skrive under på at DE ER SYKT SØTE! :) Litt over klokken halv elleve kommer Anbjørg og henter meg. Derfra kjører kjører vi til et annet hotell ikke langt fra der vi bor. Her henter vi Sander, som er på tur med bestemoren, søsteren og tanten sin. De har også fadderbarn her i Gambia gjennom Butterfly Friends.

 

 




 
 


Anbjorg kjører oss til en café like i nærheten av den amerikanske ambassaden. Her forsøker vi etter beste evne å skaffe nett til bloggen.



Mens jeg og Sander forsøker å fikse bloggen, reiser Anbjørg til helsesenteret. Vi kopierer og limer inn tekst, laster og venter i minst hundre år på at datamaskinen skal laste opp bilder (!). Etter litt om og men klarer vi omsider å publisere to innlegg. :)

Når Anbjørg kommer tilbake er det tid for lunsj. Vi bestemmer oss for å spise sammen med resten av Sanders familie på en restaurant kalt Sailors. Her sitter vi oppi en "takterrase", mens vi spiser med utsikt mot stranden og Atlanterhavet. Mathildes fadderbarn (Sanders tante), Bubakarr er også med å spiser. Han er som resten av fadderbarna, en hjertesmelter. :) Bubakarr  blir 13 år dette året og bor i et hus, like i nærheten av Butterfly Friends`s skole i Brikama. Når han skal spise omelett, må han spise med hendene, siden han antagelig aldri har lært å bruke kniv og gaffel....






Etter lunsj reiser jeg og Anbjørg tilbake til hotellet. Siden det kun er kort tid til vi skal spise (igjen), nyter jeg all den tid jeg kan få på solsenga.

I kveld er det en restaurant i Senegambia som står for tur. Gjengen hentes av vår egen private taxisjåfør, Omar, han kjører oss i en grønn taxi uten belter, skittende vinduer og en dør, som står på vidt gap når vi kjører. Når vi ankommer restauranten møter vi Sander og de andre. Jeg bestilte en rett kalt "chicken curry", en rett som falt i god smak.

 

 


Etter vi har spist blir vi kjørt hjem til hotellet av Omar. Nå gjelder det å få på plass hva jeg skal si, når jeg skal overlevere sjekken fra skolen i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar