søndag 1. mars 2015

Dag 15: Slutten på reisa

Dag 15

Dagen startet med frokost klokka halv ni ca. Etter det gikk jeg opp på hotellrommet og gjorde alt helt klart. Jeg måtte være ute av rommet klokka tolv, så da skulle jeg gå inn med kofferten på rommet til Sveinung, Karin og Mette. Etter det var gjort, leverte jeg nøkkelen til rommet. Hadde egentlig ikke noe å gjøre før jeg skulle dra, men vi gikk på stranda for å spise lunsj, så da gikk tiden litt fortere.
Dagen var kjempe varm og sola stekte, samtidig som man ikke kunne se den hele tiden. Så da vi kom igjen til hotellet, dusjet de som skulle det, og vi gjorde alt klart. Omar kom før klokka fem, og vi dro ved fem tiden. På flyplassen hjalp han oss til vi kom inn der vi skulle sjekke inn, der fikk han en annen til å hjelpe oss med ting. Så vi sjekket inn, gikk igjennom kontrollen og bare ventet i to timer eller noe. Da spiste vi litt på en liten restaurant der, var ikke noe stort på flyplassen i det hele tatt. Var bare fire "gates" så det sier vell litt.
Noe som var rart da vi gikk i kontrollen var at Ingunn fikk med seg antibakken inn, som var rennende og hun fikk med seg en neglsaks! Det hadde aldri gått ann i Norge for eksempel.
Dette er da taxien vi har blitt kjørt rundt i
På flyreisa til Brussel, som er den lengste, mellom landet vi i Dakar. Samme som vi gjorde da vi dro dit. Flyturen til Brussel gikk fint, jeg sov veldig lite, kanskje 10 min maks. For han som satt bak meg var så lang og satt urolig, så han kom borti setet mitt. Det var litt irriterende men jeg så heller på film så da kjeda jeg meg ikke. Selv om jeg da ble litt utålmodig for å komme hjem å møte alle igjen.
I Brussel ventet vi noen timer, da spiste jeg litt, var litt på telefonen og bare ventet egentlig. Så sovnet jeg så vidt da vi ventet i gaten.
Var ikke bare jeg som sovnet litt.
Det flyet vi fløy fra Brussel til Oslo var mye mindre enn det fra Gambia til Brussel. På det siste flyet hadde jeg vindusplass, så da klarte jeg å sove. Og da ble tiden kortere til jeg så mamma og de igjen :)

I Norge kom vi av flyet, handlet litt i tax free´en, fant bagasjen min også gikk jeg for å møte mamma, pappa, Henrik og Anna. Jeg trodde det bare var de som kom og hentet meg, men der stod plutselig mommo, bestefar og Lisa også. Av mommo og bestefar fikk jeg blomster og bamsemums og av mamma fikk jeg pops og en kjærlighet. Var godt å se alle de igjen <3

Selv om det var godt å komme hjem, kommer jeg til å savne Gambia mye. Men, jeg skal helt klart tilbake!! 
Denne turen har virkelig vært superbra, jeg har fått sett så mye som har gjort inntrykk. Jeg setter så mye mere pris på ting nå. Denne turen er et minne for livet. Det har vært så mange bra mennesker jeg har dratt med og tusen takk til de som har passet på meg, spesielt når jeg var syk, haha.
Jeg angrer ikke et sekund på at jeg meldte meg på, og jeg er utrolig takknemlig for at jeg ble valgt ut! Tusen takk for det! Kan ikke takke dere nok.
Nå gleder jeg meg til å fortelle alt dette til skolen etterhvert. Jeg har mye på hjertet som skal bli godt å få vist og sagt til klassene. 
Takk for turen!! Og takk til de som har lest bloggen jeg har skrevet.

Frida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar