tirsdag 17. februar 2015

Dag 5: ABC Lower and Upper Bacik School, New Jeshwang

Dag 5

I dag har vi vært på en skole som heter ABC Lower and Upper Bacik School i New Jeshwang. Der går det 900 elever. Men dagen er delt i to, så først kommer de minste, helt opp til 4 klasse tror jeg. Og når de går hjem kommer resten. 
Der har vi sortet sko i hele dag! Har vært så varmt idag og, var veldig slitsomt å jobbe da. For nesten ingen sko var i par, de var ikke sortet i konteineren de kom fra. Og er så mange som sender vintersko?? Burde skjønne at Gambia som er et så varmt land ikke trenger fóra vintersko osv. Møkkete var mange sko og.
Så vi var der i noen timer å sorterte og pakket sko. Vi snakket med noen av elevene også. Og alle vil bli tatt bilde av hvis du har opp kameraet så fikk mange bilder av de. De er så herlige alle sammen. 

Etterpå dro vi på en restaurant som heter Sailor, der spiste jeg Barracuda igjen. Da vi var ferdige der kjørte Omar oss hjem, først innom butikken så vi fikk handlet litt vi ville ha også til hotellet.
Resten av dagen skal jeg slappe av og nå skyper jeg med noen venner.
I morgen er Gambias nasjonaldag så da skal noen av Butterfly Friends sine skoleelever gå i et tog. Men det skal ikke jeg være med på siden det tar hele dagen å vente på at presidenten kommer, er bare Anbjørg og en til som skal på det så jeg er ikke den eneste som ikke skal.

Hvis det er noe dere lurer på angående turen eller hva som helst, kan dere kommentere eller sende meg melding hvor dere vil, jeg svarer så fort jeg kan!!

Frida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar