søndag 22. februar 2015

Dag 10: Strand-dag

Dag 10

Klokka ti kom Anbjørg og gutten som bor hos henne, Ebrima, og hentet Sveinung, Åsvald og meg for vi skulle være med å kjøpe fisk. Vi kjøpte tre barracudaer som vi skulle ha til å grille på stranda. Han vi kjøpte de av renset de for oss, så vi slapp litt av det.
Ebrima bor hos Anbjørg fordi han skal ha eksamen i mai, og begge foreldrene hans er døde, så han bor egentlig hos tanten sin tror jeg. Men der får han ikke lest til eksamen ogsånt. Foreldrene hans døde da han var fem år og Anbjørg har kjent han siden da, og nå er han atten. Han er fadderungen til Anbjørg. Drømmen hans er å komme til Norge og jobbe som ingeniør, men han vet bare ikke hvordan ennå.
Etterpå dro vi til huset til Anbjørg. Der rensket Sveinung og Åsvald fisken for bein. Vi var der en liten stund også dro vi på hotellet. Da gjorde jeg meg klar til å dra på stranda, der skulle vi ha et lite "beachparty". Med trommer, grilling, spille fotball og bade.
Fadderbarna kom, og da gikk vi ned på stranda. Vi bada mye med en gang og spilte litt fotball. Mens Seedy stekte fisk, og vi hadde bestilt mye chips fra en restaurant like ved. Før mat danset vi også litt, helt sykt hvor mye takt de har i seg. Danse er noe de kan!
 Fatoumata og Senabo
 Ingunn og Yassin
 Fatoumata
 Ingunn og  med tvillingene
 Så mye glede i ett bilde
 Sveinung og hans fadderbarn
 Fatoumata, meg og Senabo
 Fatoumata og meg
 Anbjørg og Toril
 Seedy steker Barracuda
 Her danset de til trommene
Ungene elska det hvertfall, tror de ikke kommer til å glemme denne dagen. De elsker vannet, og hvis de egentlig var litt sjenerte, så blir de ikke det i vannet altså!
Dette har vært en kjempefin dag, med mye glede. Denne turen er det beste som har hendt meg, er evig glad for å bli valgt ut til dette!
I morgen skal jeg tidlig opp for å dra på en dagstur til en skole og ut på James Island, så da bør jeg legge meg.

Frida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar